گریتینگ یعنی چی ؟ معرفی گاتر و گریتینگ استخری استیل

گریتینگ استیل استخر

گریتینگ یعنی چی؟ سوالی است که بسیاری از مشتریان از ما میپرسند. در این پست به موضوع معنی گریتینگ به فارسی میپردازیم. وقتی از ساخت استخر صحبت به میان می آید تجهیزاتی مانند پمپ گردش آب، هیتر و تصفیه آب استخر اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. اما یکی از تجهیزاتی که علاوه بر نقش در سیستم گردش آب استخر، نقش زیبایی و محافظت نیز دارد گریتینگ استخر است. نزدیک ترین معنی گریتینگ به فارسی را لغت درپوش آبراه می‌توان دانست. هرچند ترجمه جامعی محسوب نمی‌شود. زیرا گریتینگ‌ها را علاوه بر این برای ساخت راهرو در ارتفاع بالا برای پروژه های کارخانه ای نیز استفاده میکنند. ولی در اینجا معنی گریتینگ برای ما همان درپوش آبراه خواهد بود.

اگر در مورد تفاوت گاتر و گریل سوال دارید میتوانید به این پست از وبسایت سر بزنید.

تولید گریتینگ استیل استخر، جکوزی، پارکینگ و تراس در انواع سرامیک خور و پروفیلی

نقش گریتینگ در استخر

در بالا در توضیح معنی گریتینگ به فارسی نزدیک ترین معنی آن را درپوش آبراه دانستیم. این درپوش ها معمولا در اطراف استخر اجرا می‌شوند . مهمترین نقشهای گریتینگ استخر را می‌توان به این صورت خلاصه کرد:

  • ایجاد امکان بازگشت آب سر ریز استخر
  • ایجاد امکان جمع آوری آب سطحی و هدایت آن به فاضلاب
  • زیبایی محیط استخر
  • محافظت از کاربر در مقابل لیز خوردن

ایجاد امکان بازگشت آب سر ریز استخر

گریتینگ امکان به مدار برگشتن آب سرریز شده استخر را فراهم میکند. این آب معمولا موقع پرش شناگر به اطراف استخر سرریز میکند و معمولا دبی قابل توجهی دارد. یک گریتینگ مناسب برای استخر باید بتواند این مقدار دبی را در خود جای داده و با سرعت مناسبی به خروجی آب استخر که به سیستم گردش آب اصلی وصل است منتقل کند. عدم انتقال مناسب این آب باعث خیسی بیش از اندازه محیط استخر و نیز هدر رفت آب تصفیه شده میشود. در عین حال به دلیل امکان آسیب زدن به پای شناگر، شکافهای انتقال آب در گریتینگ نمیتواند از استاندارد بزرگتر باشد. به همین دلیل شکافهای گریتینگ را در طول استخر و با تعداد زیاد در نظر میگیرند تا امکان انتقال این دبی زیاد را داشته و نیز خطری برای کاربر ایجاد نکند.

جمع آوری آب سطحی و هدایت آن به فاضلاب

در استخرهایی که به صورت مهندسی ساخته میشوند معمولا دو آبراه موازی در زیر گریتینگ در نظر گرفته میشود. به این صورت که آبراه نزدیک تر به استخر نفش بازگشت آب تصفیه شده به سیستم گردش آب استخر را بر عهده دارد و آبراه دوم نقش هدایت آب سطحی به مداری را بر عهده دارد که به فاضلاب منتهی میشود. گریتینگ روی این دو آبراه به گونه ای می پوشاند که از بیرون به نظر یک آب راه می رسد. در تصویر نمونه‌ای از گاتر با دو آبراه مجزا نشان داده شده است.

گریتینگ استخر چند اسلات سرامیک خور با دو آبراه مجزا

نقش گریتینگ در زیبایی محیط استخر

اما گریتینگ ها علاوه بر عملکرد در سیستم گردش آب استخر تنقش اساسی در زیبا سازی محیط استخر نیز بر عهده دارند. یک گریتینگ زیبا و بادوام می تواند یک استخر را ارزان قیمت تر یا گران قیمت تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد. هرچند استفاده از گریتینگ های پلاستیکی با نقوش متنوع و قیمت ارزان میتواند به خوبی آبراه رو پوشانده و تا حد خوبی زیبایی مورد نظر طراح را تامین نماید، ولی امروزه در پروژه های سطح بالا استفاده از گریتینگ استیل مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به انواع گریتینگ استیل استخر خواهیم پرداخت ولی در این قسمت باید به دوام این نوع گریتینگ های استخری نسبت به نمونه های گریتینگ پلاستیکی و ABS که در بازار موجود هستند اشاره کنیم.

هرچند موضوع قیمت گریتینگ استخری در مورد گریتینگ های پلاستیکی استخر برای پروژه های ارزان قیمت تر میتواند مورد توجه قرار گیرد، ولی دوام کم گریتینگ استخر و جکوزی پلاستیکی باعث میشود که به زودی شکل گریتینگ از دست رفته و محیط استخر نا زیبا شود. هرچند قیمت گریتینگ استیل سرامیک خور و یا پروفیلی بیشتر است ولی در دراز مدت ماندگاری بیشتری داشته وزیبایی خود را از دست نمیدهند.

نقش گریتینگ استخر در جلوگیری از لیز خوردن و آسیب به شنا گران

حتما در استخر های عمومی یا خصوصی به گریتینگ هایی برخورده اید که در طول زمان شکسته و معیوب شده اند. تصور کنید شناگری بر یکی از این شکستگی ها پا گذاشته و اتفاق ناگواری بیفتد. قیمت گریتینگ های استیل سرامیک خور اینجا میتواند کاملا توجیح پذیر باشد. گریتینگ های استیل با حفظ شکل و اصطحلاک پایینی که دارند میتوانند این تضمین را به سازنده و طراح بدهند که در دراز مدت کیفیت و ساختار گریتینگ حفظ شده و خطری متوجه کاربر نخواهد بود.

گریتینگ استخری مناسب گریتینگی است که گریپ کافی برای پای کاربر ایجاد کرده و در عین حال شیار های آن به اندازه ای در نظر گرفته شده باشد که انگشتان پای شناگران را تهدید ننماید.

انواع گریتینگ استیل استخر و جکوزی

محصولات تولیدی اسلیک استیل در دسته گریتینگ ها:

1- گریتینگ چند اسلات سرامیک خور

2-گریتینگ پروفیلی

3- گرتینگ ماژولار استیل

گریتینگ استخر و جکوزی چند اسلات سرامیک خور

گریتینگ استخر و جکوزی چند اسلات سرامیک خور همانطور از نام آن برمی آید دارایی اسلات هایی برا قرار گیری سرامیک است. این سرامیک میتواند بسته به تشخیص و سلیقه طراح ادامه سرامیک کف محوطه یا حتی کاشی های پوشش استخر باشد. تعداد اسلات ها بسته به میزان دبی مورد نظر طراح میتواند تغییر کند. برای دبی بیشتر اسلاتهای بیشتری در نظر گرفته میشود. برای گریتینگ اطراف جکوزی میتوان از گریتینگ استیل سرامیک خور تک اسلات نیز استفاده کرد ولی معمولا برای اطراف استخر از گریتینگ های استیل سرامیک خور دو یا چند اسلات استفاده میشود.

گریتینگ استیل استخر
گریتینگ استخر چند اسلات سرامیک خور

در تصویر نمونه ای از گریتینگ استیل چند اسلات سرامیک خور با گاتر استخر دو آبراه دیده میشود.

برای استخر و جکوزی قوس دار میتوان از گریتینگ استیل سرامیک خور قوس دار استفاده کرد. ساختار کلی این نوع گریتینگ به مانند گریتینگ های استیل سرامیک خور معمولی بوده ولی برای ساخت آن نیاز به نقشه برداری دقیق از استخر و جکوزی ساخته شده میباشد. به این منظور باید در مراحل اولیه ساخت با کارشناسان اسلیک تماس بگیرید تا راهنمایی و هماهنگی لازم جهت ساخت گریتینگ استیل دایره ای یا قوس دار به شما ارائه شود.

گریتینگ جکوزی قوس دار
گریتینگ استیل جکوزی قوس دار سرامیک خور

گریتینگ پروفیلی جکوزی و استخر

این محصول گزینه بسیار مناسبی برای استخرهای روباز و استخرهایی است که نیاز به دبی خروجی بالایی دارند. در گریتینگ پروفیلی با توجه به سایز گاتر استخر میتوان تعداد و ابعاد پروفیل را انتخاب کرد. گریتینگ پروفیلی استیل ماندگاری قابل توجهی داشته و نسبت به عوامل محیطی مقاومت زیادی از خود نشان میدهد. گریتینگ پروفیلی را میتوان در محیط های پارکینگ یا تراس و پشت بام نیز استفاده کرد. با توجه به نیاز وزنی محل مورد استفاده گریتینگ های استیل پروفیلی را میتوان با پروفیلهایی با مقاطع متنوع طراحی تولید کرد که بتوانند وزنهای بالاتری را تحمل کرده و به عنوان گریتینگ پارکینگ هم مورد استفاده قرار بگیرند.

همانطور که به آن اشاره شد گریتینگ استیل پروفیلی عموما امکان دبی بسیار بالاتری فراهم می آورد و برای محیط هایی با آبریز بالا بسیار مناسب میباشد.

تولید گریتینگ استیل استخر، جکوزی، پارکینگ و تراس در انواع سرامیک خور و پروفیلی

3 دیدگاه برای “گریتینگ یعنی چی ؟ معرفی گاتر و گریتینگ استخری استیل

  1. سجاد وفایی گفته:

    شما کار اجرای استخر هم انجام میدید؟ ما گریتینگ ها رو پلاستیکی قبلا خریدیم این گریتینگ استیل رو میشه به جای گریتینگهای پلاستیکی قدیمی استفاده کنیم؟

    • sleekadmin گفته:

      با سلام. نه متاسفانه ما کار نصب انجام نمیدیم. گریتینگ های استیل پیش ساخته نیستند و میشه بر اساس محل مورد نظر شما ساختش. البته بهتره از ریل z برای زیر سری استفاده بشه. پیشنهاد میکنم با کارشناس ما تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنند.
      با تشکر

  2. اشتراک‌ها: راهنمای انتخاب و سفارش کفشور خطی استیل - تراس مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'add_custom_js' not found or invalid function name in /home/stsleekc/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324